Hier ons eerste bericht vanuit Gambia. - Reisverslag uit Kololi, Gambia van Jeremiah Nancy en Jaimy Lem - WaarBenJij.nu Hier ons eerste bericht vanuit Gambia. - Reisverslag uit Kololi, Gambia van Jeremiah Nancy en Jaimy Lem - WaarBenJij.nu

Hier ons eerste bericht vanuit Gambia.

Blijf op de hoogte en volg Jeremiah Nancy en Jaimy

27 April 2014 | Gambia, Kololi

Hier ons eerste bericht vanuit Gambia.

De eerste twee dagen zijn we heel druk geweest met een huis te zoeken in kotu en kololi, we hebben er heel veel gezien maar geen van alle paste bij ons. De derde dag belde onze lokale makelaar (agent) dat hij een huis had gevonden met een tuin waar Jaimy lekker zou kunnen spelen. Mijn gedachten waren “eerst zien en dan geloven”.

Toen we bij het huis aankwamen begon ik gelijk te glimlachen, zo ongelofelijk groot!
Het compound is zo’n 1100 vierkante meter groot, 3 slaapkamers, 2 badkamers, een keuken en een grote woonkamer. Op 19 april zijn we verhuist naar ons nieuwe huis in Kololi, zo’n 10 minuten van het strand.

De vorige huurders hebben de planten en begroeiingen weinig of geen water gegeven daardoor zag de tuin er erg verwaarloost uit, Jeremiah is druk bezig het om te toveren tot een mooie tropische tuin.

Door het zware verkeer wat hier de afgelopen tijd is langs heeft gedenderd, zijn er grote scheuren in de muren gekomen en het plafon is in het midden naar beneden gezakt. Morgen (maandag) beginnen ze met het renoveren van het plafon, en het dichten van de scheuren in de muren.

Het probleem met weinig of geen waterdruk is vandaag eindelijk opgelost! Jippie weer normaal douche en niet meer met een grote beker.

Afgelopen woensdag is Jaimy 3 jaar geworden, we zijn met hem naar het strand geweest en zijn we bij Eddie’s uiteten geweest. Voor zijn verjaardag heeft hij een puppy gekregen zijn naam is Bo hij is 5 weken oud, gevonden op straat naast zijn moeder die was overleden, de vrouw die hem en zijn zusje heeft gevonden heeft ze naar de dierenarts gebracht, en zo hebben we Bo gekregen.

Omdat we geen watchman wilde, hebben we ook nog een hond erbij gekregen van 14 maanden en zeer waaks, Haar naam is Poekie. Poekie is van een Nederlander geweest die ging verhuizen van een compound naar een appartement, hij vond het zielig dat ze dan niet meer buiten kom spelen. Ze is heel lief voor ons en past heel goed op Jaimy, soms wel te veel geen Gambiaan mag in zijn buurt komen. Ze beschermd hem heel goed.

Dus onze eerste missie is volbracht! Op naar de volgende….

• 27 April 2014 - 21:52

Rowin:

Wat ontzettend fijn dat jullie een eigen huisje nu hebbe. Jullie zullen het vast omtoveren tot een paleisje..

ik weet iig waar ik op de koffie kan mocht ik die kant is op verdwalen.
    Als jullie waakhond me tenminste toe laat..

Succes met alles...

liefs

• 28 April 2014 - 02:10

Agnetha:

Toppertjes zijn jullie!!! I miss you like crazy!!!

• 30 April 2014 - 00:00

Jenny:

Succes!!! Liefs van ons

• 22 Mei 2014 - 07:52

Bas:

Leuk joh. Groetjes bas doe iedereen de groetjes

• 26 Mei 2014 - 16:40

Jennifer Smit:

wanneer komen jullie weer naar nederland ik mis jullie
    groetjes Jennifer

• 14 Juni 2014 - 18:36

Jeremiah Nancy En Jaimy Van Der Lem:

Lieve Jennifer,

Wij missen jullie ook allemaal heel erg! Maar we komen voorlopig nog niet terug naar Nederland.
    xxx Nancy, Jeremiah en Jaimy

• 05 Januari 2018 - 00:02

Kim Van Der Lem:

Hey papa k heb jullie opgezocht op internet en heb jullie eindelijk gevonden❤️❤️Mis jullie❤️❤️❤️✨hoe gaat het daar met mij gaat het goed❤️✨k ben net naar de middelbare school gegaan en het is daar heel erg leuk xxxxxxxx❤️❤️❤️❤️❤️Kim

• 05 Januari 2018 - 00:44

Charlize:

Heyy❤️ ik ben Charlize, nog steeds de beste vriendin van Kim, we willen graag contact willen hebben, kim heeft het vaak lastig, ookal is het maar een klein berichtje terug van Jeremaih, zou kim heel blij zijn ❤️ groetjes Charlize